måndag 27 april 2009

En vanlig dag

I kväll är det ruggigt ute, regn och 1+ grad. Tjälen gör att allt vatten ligger ovanpå marken och bildar stora sjöar ute på gården. Det hinner inte rinna bort, inget väder som Atle går ut i frivilligt. Men snön försvinner snabbt, kanske barmark till 1:a maj?

Vi eldar i vedspisen i köket, trevligt med lite knaster och värmen som den sprider.
I salen har vi satt in en insats i öppenspisen, den är väldigt effektiv, två brasor och det blir varmt för hela kvällen.


På jobbet idag tog jag itu med lite administration. Bokade t ex betalningarna via internet Tänk när man satt och fyllde i girobetalningar och postade! Vilket tidsslöseri. Internetbanken har varit många företags räddning. Direkt överblick och betalning på dagen. En av mina grannar som har butik kör med pappersversionen fortfarande, jag trodde hon skojade när hon berättade det.


På morgonen är en liten hund så här söt, han spanar på fågelbordet vi har utanför sovrumsfönstret. Vi har fasaner som spatserar på vår gård, de gillar inte riktigt Atle som är noga med att hålla koll på vilka som passerar. Men det finns några andra djur som han absolut inte tolererar. De är (i rangordning) 1. räven, 2. ekorren och 3. älgen. När de är och hälsar på så visar han sina gårdshund-talanger som är att låta STOR och förbannad!

Den efterfrågade bilden på resultatet av helgens röjning, men som jag skrev till dig syrran, tomrummet måste upplevas. Bra och ha sakerna ässja och betongblandare har inte fått sina platser ännu.


Före såg det ut så här. Dörrarna in till mjölkrummet och lagårn syns inte.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Jag kommer förbi och tittar. /Syrran

Unknown sa...

WHAT!? Hur har ni lyckats? Jag är riktigt imponerad! Kommer och ser miraklet på torsdag, puss

Anonym sa...

Allting står staplat upp till nocken bakom fotografen!
Nej, men vi brände upp allt bråte som vi inte behöver! Tjuvstart på majbrasan alltså. Övrigt är magasinerat i hyllsystem.
/hälsningar från oredans fiende nummer 1.

Anonym sa...

Har läst hela din blogg så nu är jag uppdaterad om livet på gården! Kände mig som en stalker, men det går över nu när jag skickar en kommentar : ) Hälsa Trädgårdsmästarn! /Jeanette (L)

Anonym sa...

Vad roligt att höra av dig! Hörde att syrran hjälpt mig med "lanseringen". Ja nu är du uppdaterad, bra att få en och annan kommentar också.Vår inbjudan från i höstas finns kvar. Kanske dax för en tur till norrbotten?
Trädgårdsmästaren hälsar till herr Lundell också.
/Annelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails