torsdag 14 maj 2009

Men dö då!

Varje vinter har vi t en stor snöhög mitt på gården. Det är där vi föser ihop snön när vi plogar vägen upp till huset och gårdsplanen. Det är snösmältning a la naturelle, inget skottande och finfördelande av snö för vår del. T skrattar åt mig om han kommer på mig med att skyffla snö för att hjälpa våren på traven. Den kommer, går inte att undvika enligt hans mening.
Den här var seg men igår tog den sin sista suck.



Kanske dax att plocka ned den här, jag vet att det är ett julpynt men har valt att ignorera det. Den är inte hopfällbar som normala adventsstjärnor vilket gör den svår att förvara.

Jag fick den av syrran i julklapp. Som byggsats. Det här är en av de första adventstjärne modeller som gjordes.

Den är beställd via internet från Adventsjtärnornas hemland Tyskland. http://www:herrnhuter-sterne.de

Den levereras i strutar som man fäster i varandra med änglaben*. Jag fick hjälp av syrran att montera den vilket var tur för ganska pyssligt var det. Helst när man värmt sig med en glögg.
När vi hängt upp den så var första tanken -varför finns inte den här att köpa överallt, den är helt fantastiskt vacker!?
Nu förstår jag varför den inte fått så stort genomslag, den kräver ett eget förråd om den ska hängas undan när julen är över.
*änglaben är sådana där metall clips som man sätter i hålslagen för att hålla ihop en bunt papper.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails