måndag 4 maj 2009

Rooibus och bus med burk.

Lång arbetsdag. Måndagar, speciellt när jag haft ledig helg blir lätt proppade med mycket som ska göras och förberedas utöver det vanliga. Det blev kanonväder också så vi har haft bra med kunder som suttit på vår uteservering i solen.
Kokade mig en god kopp rooibuste efter min kvällspromenad med Atle Sprattlen. Burken som jag har teet i har små bitmärken av Atle sen han var unghund. Han tuggade som bara den på locket när jag skulle lära honom att plocka upp det från golvet på kommando.Tog ett tag för honom att ändra fokus från kamplek med lock till plocka upp och belöning med korvbit.

Dörren till växthusetär en gammal variant som vi satt in blästrade glas i. Glasen har suttit i ett par "finrums dörrar" från 50-60-talet som T sparat i sina gömmor. Så kom vi på att de skulle vara fina till växthuset!


Börjar bli dags att ta hem lite odlingar nu. Tomater och potatis till att börja med. Gurkan är så känslig så den får vänta till juni. Har iallafall planterat Thaibasilika och Oregano. I mitten en doftpelargon med latinskt namn jag inte kommer ihåg just nu.


Självklart med.
Är jag hemma och ute med en kaffe i handen och vrider på huvudet så möts jag ofta av det här. En smilande hund som iaktar mig koncentrerat. Undrar vad det kan bero på?

Söndag kväll: Trädgårdsmästarn och O håller på med operation flytta "grishuset".


Tänk att du skulle bli rödtopp!



Kompisar kom på besök.
Personen till vänster i bild har bara för några dagar sedan legat under kniven och bytt ut en disk mellan halskotorna till en i titan . Jag trodde först att hon bytt ut hela kotan men så var det bara ett "okomplicerat" diskbyte som görs genom framsidan av halsen, hur går det till? Vill inte veta.
Men hon är som ny, kan vrida på skallen också, fantastiskt! Lite smolk i bägaren att hon inte får göra något annat än laga sin egen mat och promenera med stavar under 3 månader. Det kan bli kämpigt att hålla sig från trädgårdsfixning tex.




Tidigare på dagen kom dottern och O. Lite senare dök Ola och Barbro upp med sina tre hundar. Man ser Tuffe längst bort i dörren. Han är av rasen Irländsk varghund och är gigantisk. Dottern tog några fina bilder som jag ska be att få låna och lägga ut här. Barbro fastnade inte på mina bilder...




Bildbeviset på flytten av vindskyddet som kan bli en koja till grisar eller får, vi får se.









1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, alte lite små smilande..Jag tror det blir dagens roligaste!
Men varför ser jag så sur ut på bilden? / Rödtopp

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails