lördag 23 maj 2009

Stängsel, stängsel mera stängsel och en rådis.

Börjar dagen med lite fönsterputs, hm det var mitt i natten kl 01.00 men gick lika bra för vi har ju dagsljus dygnet runt. Jag brukar inte putsa fönster mitt i natten men jag och T höll på med lite fix och städ av allt möjligt efter våra jobb så fönstren i köket var det sista jag gjorde, det är skönt att vakna på morgonen med nystädat hus.

Förmiddag och Eva Gun och syrran kom förbi, vi fikade såklart.

Sedan så var det el till stängsel som skulle fixas. Jag och O grejade med tråd, isolatorer, jordspett och åskledare. En sväng till Granngården blev det för att komplettera lite.

Bra att ha en knop-kunnig svärson. Vi monterade på åskledare, det har varit några åskväder över byn de senaste två veckorna så det känns bra att det är ordnat. När vi jobbade med det så började det mullra igen, himlen blev grafitgrå.




Särskilt nöjd är vi över "strömmätaren" som visar full pott runt hela stängslet. Slut med strå-tricket eller känn-med-fingret-testet som gör att man blir lika förvånad varje gång stöten tickar genom huden. Det gör inte särskilt ont men är obehagligt, en ganska onödig vardags spänningen *ha*

Förlåt Helena om du någon gång tittar in på min blogg!
Nils kap denna morgon, en rådis! Inte en sork utan en riktig brunråtta. I sammanhanget föredrar jag sorkar de äter rötter, frön och insekter och gillar att vara ute i naturen. Råttor är liksom på riktigt de gillar det vi tycker om, ombonade hus plus rötter, frön och insekter.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails