söndag 19 juli 2009

Hastigt rör vi ihop smeten...



Kasta prick med sten...



Vi har varit ner till sjön och klippt gräset på badplatsen det är söndag, solen skiner och det är varmt.

Dottern får ett sug efter "hastbullar". Vår egen Leila fixar och donar i köket. Smakar också förstås.

T ska ta en cykeltur och kontrollerar att mobilen funkar. Det finns en hake med hans mobil, han slår bara på den ifall han måste ringa. Jag får aldrig något svar annat än av killen som vänligt meddelar att numret inte kan nås för närvarande...

Degen ska vara lös enligt receptet (det finns ingen måttangivelse på andelen mjöl). Det har dottern glömt och kommer ihåg som "smeten ska vara lös" och då blir den lös mer av det rinniga slaget. Det blir några provgräddningar innan hastbullarna ligger där. Gott till kaffet! Skön slapp dag med lite solning och gräsklipp.

3 kommentarer:

lunkan sa...

Hej Anneli! Svartöstan här! Vilken härlig blogg, bara sol och vackra bilder. Får, ska ni skaffa får. Har ni lite att göra?! Min syster och exsvåger hade Rya-får. Har ett roligt sommarminne när de skulle flyttas. Tretton stycken i en Duett!!! Ovh Peter, jag plus exsvågern fanns också med. Ett tips när ni flyttar djuren...Kanske släp är bättre?! Hälsa syster! Kram Anna L

Annelie sa...

Hej Anna! Kul att höra av dig. Bra med kommentarer så vet man att någon tittar in. Blir uppenbart att man måste uppdatera sin profil också, vi har reda 10 får och ja, vi har lite att göra "hehe". Hälsa Peter!
Annelie.
Ps hörde att du startat "vi som kände skalvet" satt själv i betongvalvet på jobbet så mig gick det förbi...

Norra Vildans sa...

På tal om skalv så durrade det så mycket i glasen i kökskåpet och jag fattade inte vad det var. Inget på vägen och inget flygplan. Vad man funderar när ingenting stämmer. Detta är mitt tredje skalv jag har varit med om när jag varit hemma./S

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails