onsdag 9 september 2009

Frukost och kavalleriet?

Hmm hundfrukost, jag beundrar kissarna som står ut med Atles påhopp och att han inte frestas att bita till!

Bloggfrukost, jag har tagit bort pelargonerna från köksfönstren. Det är höst då åker pastellerna ut men en bukett blev det till vasen på bordet.

Kavalleriet var det, syrran fyndade den här välskräddade uniformsjackan på Pingstkyrkans secondhand. Snyggt snitt och mycket välsydd som sagt. Vet inte vilket regemente den kommer i från så kavalleri är bara en gissning.

Trädgårdsmästarn fick klämma sig in i den. antagligen har det varit en kortare kille som burit den någon gång i början på 1900-talet.
Syrran tänkte att dottern kanske vill ha den som ett udda vintageplagg... om den inte är för stor för henne. Tre stjärnor vilken grad? Jag är urdålig på gradbeteckningar fast jag är uppvuxen i en militärstad (antagligen just därför).

5 kommentarer:

Norra Vildans sa...

Va snygg trädgårdsmästaren blev i uniform ser nästan ut som Rickard Gere:)
Undra om inte tre stjärnor är kapentsgraden,
ska kolla med fadern han var ju sådan./S

Anonym sa...

Eller hur? Det syns bara lite grann att han håller andan. Mycket snygga snårmakerier på axlarna och alltihop för 50 pix. Kunde bara inte låta den hänga kvar.
/Syrran

Anonym sa...

snörmakerier ska det vara förståss

Annelie sa...

Jag blir full i skratt när jag ser honom. Han har skrämt slag på mig en gång i en liknande uniform. Kom smygande från källaren helt uppsträckt i jacka och byxor. Ingen normal utstyrsel för den mannen.

Unknown sa...

Vilket fynd Lena, vart ligger pingstkyrkans secondhandbutik? Hur har jag kunnat missa de?
I´m always up for some odd vintage clothing!! /N

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails