lördag 19 september 2009

Vi far någonstans...

T och jag tar en tur till Café Rävasten och äter lunch, Lenas goda och hemlagade matpaj med jättegod råkostsallad. Efterrätt kaffe och chokladsnitt.

-Åhå vilken fin och väluppfostrad hund, säger gästerna när de passerar, han sitter så fint! Att han kan vara så lugn och stilla?
-Han sitter lugnt och fint där "maten" är svarar jag då (och tittar på min bortskämda lilla hund som följer vatje matbit med sin pepparkasbruna blick).


Vi kör hem på militärvägarna som går genom skjutfälten och stannar för att titta på utsikten och leta mossa till Trädgårdsmästarens blomsterarrangemang.

Vi hittar fin "kuddmossa" men jag tycker stenarnas lav är snyggare så de hamnar på bild.


På kökssoffan ligger de här två krabaterna i sin korg och snusar, kliver inte ens upp när vi kommer hem från vår fikautflykt.

Trädgårdsmästaren har döpt dem efter deras mest framträdande kattegenskaper.
Killen i rött halsband heter nu Kurre (för han kurrar/spinner så fort man tar i honom). Den andra i blått halsband heter Tjorv eller Tjorven (för att han är omständig och tjorvig och inte kommer till ro i första taget).

Plättlätt tycker T, om de lyckas ta av sig sina halsband så behöver man bara lyfta upp dem i famnen så uppdagas det snart vem som är vem.

Finns en hake, jag har avmaskat båda och efter det så har Tjorv blivit mycket mera som Kurre dvs lugn och "kurrig" och jag tycker nog att Kurre är busigare och inte alls så lugn som han var i början.

3 kommentarer:

Maria sa...

Ser mysigt ut i solen på caféet. och så mysigt med katterna i korgen med fårskinn. Där skulle jag också vilja kura ner mig...

Anonym sa...

Mmmm ja vad mysigt dom har det, kan känna doften av sovande kattunge ända hit till hermelinsgatan;) Myspysigt! / N

Annelie sa...

Det är så skönt att åka till någon annans café och Rävasten är bäst (förutom mitt eget då...)Kissarna ligger gärna tillsammans, vi har inte ångrat att vi tog två, de roar varandra och oss. Kan liksom inte få nog av dom.
/Annelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails