torsdag 17 september 2009

Vi kapar och bakar

Förmiddag och paus i skogsarbetet. Det ska bli bagghage här vid sjön nästa sommar. Trädgårdsmästaren och O Tar ut rejält med björk. I fyra dagar har det jobbat med det.

Lite mer uppstyrt poserande. Damerna är me såklart. En dag så fällde T en stor björk över stängslet och sköt upp reparationen av eltrådarna till nästa dag, ja var tror ni damerna var när de kom dit på morgonen, inte i hagen ialla fall. De hade tagit sig en tur till grönare ställen. Lätt stissiga över att vara ute på tur där det cyklar människor och gås hundpromenader.


Jaha så var det bakningen då. Jag och dottern bakar mjukkaka. Vi gjorde på två liter, det lär räcka ett tag. Jag och och trädgårdsmästaren är ju riktiga hårdbröd-fantaster så mjukt bröd har vi nästan aldrig hemma.
Lite plugga mellan jäsningarna. -Ledarskap inom shoppingturism.


Raka undan glöden för att börja grädda.

Passade på att baka lite vetebröd på eftervärmen också.

Avslutar med äkta stenugnsbakad pizza fast på bakplåt så man kan göra tunn botten utan att vara rädd att allt trillar av när man tar ut den. Jag och dottern är fortfarande mätta och jästa av allt bröd vi stoppat i oss under dagen, kan liksom inte låta bli. Inget går upp mot nybakad mjukkaka med smör på.
Ikväll har jag och T iallafall hunnit med att göra ny hage av den sista återväxten till damerna.

3 kommentarer:

Norra Vildans sa...

Åh, vad hungrig jag nu blev!

Anonym sa...

Men hur blev mjukkakorna?
Lena

Annelie sa...

Det blev en rejäl laddning men de är inte så kul på bild, runda och platta! Vetebröd och pizza är "snyggare"
/Annelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails