lördag 10 oktober 2009

På bar gärning och chilli.

Inget ovanligt att Atle spenderar tid i min säng helst under täcket men här har jag tagit honom på bar gärning för vad är det som ligger snett bakom honom?

En kattleksak, lätt söndertuggad. Chefen över lekarna har varit framme och snott leksaksmusen från Tjorv och Kurre och de vågar inte ta tillbaka den.

Ska ta tillvara på chili och paprikafrukterna, fick ett tips av en av mina medarbetare som kommer från Mauritsius att göra en cilisauce och spara i burk som hemkokt Sambaloelek.


Morgonens kommentar från Trädgårdsmästarn:
-Vad är det här för kärringhandskar?
-Det är mina nya dyra läderhandskar, vinterfodrade, snygga vuxen-handskar. Jag kan inte alltid gå omkring i tumvantar.
-Löjligt du kommer frysa fingrarna av dig och så är du ingen kärring.
Oroväckande att han använder kärring-ordet det betyder väl från början käring men med två r får det en helt annan innebörd. Säger män kärring då ser jag rött.
Han har varit på innebandy på morgonen, de är ett gäng som träffas kl 8.00 och spelar, bastar och förstår jag av hans språk snackar!
Hur som helst så försökte han släta över sitt felsäg med det sista "och så är du ingen kärring".
Men nu är han hemma och blir snabbt avprogrammerad från sitt gubbsnack, hehe.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails