onsdag 18 november 2009

Knölen borta.



Min tacka, Knölen kallad, har inte längre någon knöl. Hon har faktiskt rätt till ett vettigt namn så nu heter hon Alva, för hon är lite alvlik med med stora ögon och öron.





Det syns bara ett blåmärke på kinden. Kanske hon hade fått en spark som jag trodde. Jag skickade bilder till veterinären som svarade att det kunde vara aktinos men lika gärna en svullnad orsakad av yttre påverkan tex en spark.




Hur som helst så valde jag att ha lite is i magen och se hur den utvecklade sig. Efter några dagar så blev den mindre. Hon har hela tiden ätit bra, tuggat på båda sidor. Veterinären behövde aldrig komma kan spara den kostnaden till ett annat tillfälle.




Här ser man hur vi delat av boxen till två grupper. Filtarna är för att baggarna inte ska se varandra. Det blir inget bråkigt stångande på så vis.

Tipset fick jag från Milly som vi köpt våra tackor av. De brukar hänga presenningar över grindarna, baggarna vet om men ser inte varandra= lugnt i avelsgrupperna.





Nu har det snart gått 14 dagar sedan vi klippte dem. Pälsen har växt och jag ska snart öppna så de kan gå ut igen.





Skönt att knölen är borta. Fina vackra Alva.




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails