söndag 15 november 2009

Söndagsinspiration


Frukost med favoritläsning, Vinterns goda ting, av Anna och Fanny Bergström. Plockar alltid fram den så här med december i antågande. Jag kan få lite inspiration till allt möjligt.



Här sitter en annan typ och följer intresserat vad jag har för mig. Han tycker jag är dötråkig när jag läser eller sitter vid datorn.
Men han är väldigt söt och dekorativ där han sitter och kollar in frukostbordet. Nils sitter på en annan stor och spanar in osten, han älskar ost.


Se vad lite inspiration kan göra.
Mitt när jag står där och rör ihop degen kommer jag på att vi har möte i byarådet. Jag tror aldrig jag bakat ut en deg så snabbt. Trädgårdsmästarn fick sköta gräddningen.
Vi har förresten en byålderman som är en hejare på att baka! Våra "styrelsemöten" är alltid trevliga och med mycket gott fika varvat med alla ärenden på dagordningen som rör samfälligheten och dess delägare.


På lördagen hälsade vi på husse nere vid sjön där han röjer i skogen.



Syrran står och fryser mitt i kläderna.


Alltid trevligt med en värmande eld när man jobbar.


Nu blir det mörkt fort men tack vare snön så ser man ganska bra ändå.
Alla ljusen på andra sidan sjön kommer från byn. T konstaterar att alla j-vla skoteråkare är på gång nu igen. Skoterled vad är det säger han? Han har svårt för skotrar, iallafall de som kör fort där de inte ska köra.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails