torsdag 10 december 2009

Tjejstyrelsen


När jag startade mitt första företag så gick jag med i Kvinnliga företagarföreningen, blev styrelseledamot också. Vi hade så trevligt på våra möten och det håller i sig än 20 år senare. Vi är fyra tjejer som träffas några gånger per år för att lösa världsproblemen. Vi jobbar i olika branscher och har olika livssituationer. Genom åren har några av oss bytt jobb, karl, flyttat och fått barnbarn.
Förr så brukade vi träffas på krogen, äta, dricka och surra (det här var innan Sex and the city) numer så ses vi hemma hos varandra, gärna en vardag för helgerna är så få och går åt till annat!
Den här gången var vi hemma hos oss och vi hade bjudit med våra män också för ovanlighetens skull.

Nils har hittat en ny position, alla hans stolar var upptagna så då klämde han ned sig i fruktkorgen.

När vi ses i december så är det glöggprovning som gäller. Både med och utan alkohol.
Vi hade knytkalas så det var en härlig buffé vi avnjöt.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror katterna håller på att ta över ert hem. Syrran

Anonym sa...

Vilken fina bilder på din blogg! Jag har inte tänkt på oss som sex and the city. Vi var alltså lite före vår tid. /Z

Annelie sa...

Klart vi var först och drinken var... vad var det den nu hette igen? Det var ju faktiskt Sveriges bästa och mesta meriterade bartender som gjorde drinkarna.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails