torsdag 7 januari 2010

Svinkallt.



Nu sista dagarna har det varit med spänning jag öppnat dörren till höladan. Och varje gång så kikar två pigga baggar fram över boxkanten. Sträcker sig lite efter sin tupplur och hälsar ivrigt på mig.


Jag kommer med ljummet vatten, mer hösilage och lite korn, det är populärt.


Att jag är orolig är kanske inte så konstigt, vi har haft mellan 25 och 30 minus de sista dagarna. I morse var det -32. Jag vet att de tål kylan bra om de har mat men ändå så funderar man hur de har det. Vi har lagt in extra mycket halm så de har något att pyssla med och kan bädda ner sig när de idisslar. Idag ska trädgårdsmästaren åka hem på lunchen och ge dem mer ljummet vatten för hinken bottenfryser på någon timme i den här kylan.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails