söndag 21 februari 2010

25 grader kallt, är man förvånad?


Vi är flera i det här hushållet som börjar lessna på kylan. Atle tycker det är jobbigt att vara ute, "gårdisar" har inte mycket till päls.

.
Katterna är heller inte så sugna på utomhusliv, de springer in och ut och däremellan busar och jagar de varandra över bord och stolar inne. Atle får styra upp det hela ibland (chefen över leksakerna) han tar av dem leksaksmössen och tuggar sönder dom.



Håller koll på gårdsplanen från kökssoffan, idag har dottern och O varit förbi och lånat bilen. Populärt avbrott med lite trevligt besök för en hund som tycker vi är tråkiga.


Nils gör det han är allra bäst på, ligga stilla och göra av med så lite energi som möjligt. Tjorv närmar sig lite försiktigt men får en fräsning som varning och återgår till att pilla med jorden i krukan.


Tur att de har varandra att busa med.


Jag försöker mig på lite pappersjobb, det blev bara ett försök.



För övrigt är det skönt att vara hemma när det är dagsljus.
Det är gryning när man far på jobbet och mörkt när man kommer hem.
Februari är verkligen en tung månad mittmellan mörker och ljus.
Jag har lovat trädgårdsmästaren att aldrig mer ställa in en utlandssemseter i februari.
Det har jag gjort i år för att istället renovera mitt café.

Trädgårdsmästaren jobbade till två på lördagen och efter det så hämtade vi hem ett släp med hö från Unbyn. Nästa år blir skönt med eget foder då vi kan skörda av vår nya vall.


I växthuset, strilarna till vattenkannorna hänger på rad.


Bara solen tittar fram så kan vi börja vara här igen, ser framemot en härlig vår. Kyla, okej det ska vara kallt nu, men SOLEN var är du?


1 kommentar:

Sofia sa...

ja, nu tycker jag nog att kylan kan ge med sig litegrann... Är mysigt med snö (och vi här nere är ju inte bortskämda med det annars), men inte hur länge som helst :-)
Nu börjar vi längta efter lammen också, eller hur?!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails