söndag 14 februari 2010

En kollega öppnar nytt.


Min gamla medarbeteare Hamid öppnar nytt café och salladsbar.
Självklart var jag förbi med en blomma inför premiären. Hos mig jobbade han som kock.
Kolla kyldisken vilka härliga sallader, alla efter hans eget recept, några lärde jag mig att göra och serverar fortfarande hos oss på Hanssons.


Första kunden är en äldre man som frågar om han har räksallad. Det måste vara något väldigt svenskt det här med grönsallad toppat med antingen räkor, tonfisk eller kyckling!
Fy vad vi är tråkiga. Hamid sålde in tonfisksallad, franskpotatissallad och en med kräftstjärtar och kunden var nöjd.


Till mig fick han göra en cappucino som var jättegod och med fint mjölkskum. Han har fått min gamla espressomaskin, Brasilia, som jag hade på mitt fösta café.
Fin lokal med härliga färger och stora fönster mot Drottninggatan. Äntligen har jag ett café som jag kan gå på om jag inte vill gå på mitt eget hela tiden.
Jag kan verkligen känna igen mig i "nybyggarandan" som det är när man drar igång något nytt. Kommer ihåg hur det var och kändes när jag startade mitt café för tolv år sedan. Man går på högvarv och har energi så det räcker och blir över.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails