fredag 19 februari 2010

Gröda mitt i vintern.


Kan får äta tulpaner? Grönt och gott tänker jag, sparar de gamla när jag byter till nya blommor.
Baggarna mumsade på några blad men tackorna var mindre sugna. Kanske lika bra det ifall de inte tål blast från lökväxter. Jag ska köpa in lite lamma-foder att blanda med deras korn så de får bra mat så här i slutet innan de ska lamma.


Vi tittar på mer OS, laddar inför Kallas lopp ikväll.



Så här ser det ut på Hanssons. Idag blev det kort dag för mig, vaknade med dundrande huvudvärk som inte gav med sig. Frukost, tabletter och sedan kaffe hjälper inte. Jag måste sova några timmar för att komma på fötter igen. Jag hann börja måla möblerna innan jag gav upp och for hem till sängen. Trädgårdsmästaren jobbade klart och målade allt det vita färdigt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails