måndag 1 februari 2010

Sju intressanta saker om mig...


...Atle Sprattlen.
1. Jag är mattes bästa kompis och får nästa göra vad jag vill, har henne som i en liten ask.
3. Mitt favoritgodis är korv i alla former.
4. Att jaga sork tycker jag är roligt förutom tjejer och att vakta gården.
5. När jag var 6 månader bröt jag mitt vänstra framben, sedan när jag var 7 månader och hade fått ta av gipset så bröt jag det igen så nu är det för alltid krokigt och snett.
6. Till sommaren blir jag 6 år.
7. Jag brukar få vara med husse på hans jobb, det är kul för där får man alltid smaka gobitarfika rasten, följa med och köra blombud eller skälla på kundernas ungar som inte har nåt hundvett.

För säkerhetsskull så har matte lagt in fler bilder på mig i det här inlägget så att ni ska förstå att jag är bäst, ni kan också se mer om mig under etiketten hundar.
Jag kommer förresten från Freileys kennel och är en Dansk/Svensk gårdshund.


Här på solsängen med matte, trivs bäst i värmen.



Bästa stunden på morgonen, när husse har lämnat sin säng och jag får ha kudden för mig själv. Jag kliver inte upp förrän matte tar på sig stallkläderna, då skyndar jag mig så jag hinner göra min lilla morgonstreching innan vi går ut.



Här är vi på promenad i soliga februarivädret, tydligen är det bara minus 10 på bilden. Om det är kallare brukar jag ha min batman-cape på mig.


Här chillar jag lite i vårsolen, vilar mitt vänstra ben. Om jag rusar runt mycket så blir jag lite trött och då haltar jag så matte blir orolig och frågar om jag har ont hela tiden.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails