söndag 14 februari 2010

Vädrat filtsamlingen


Man kan samla på mycket här i världen, jag gillar filtar och har samlat på mig några genom åren.
De är av ullgarn så det mår bra av att vädras när det är kallt.


Här är några av dem. De två gröna till vänster, som jag har jag fått av Trädgårdsmästaren, är nyproduktion (och är plädar faktiskt). Skillnaden är stor vad gäller kvalité. De äldre är tjockare, tätare och större.
Filt eller pläd? Jag har fått lära mig att en Pläd har samma material i varp och inslag medan en Filt har varp av bomull och inslaget är av ullgarn, sedan har filten ingen frans.


Som vanligt när man företar sig något så får man sällskap av de här två. De spatserade, klättrade, hoppade och lyckades tillslut riva ned mitt lilla vädringsarrangemang.





Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails