lördag 1 maj 2010

Vårfirande.


Traditionsenligt valborgsfirande hos svågern och svägerskan. Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Trots 100% luftfuktighet och stundtals strilande så satt vi ute och eldade på kvällen. Scoutmässigt byggt skärmtak såg till att vi höll oss torra.


Valborgsmässoafton på jobbet; glada människor som slutar sina arbeten och skolor tidigare, systembolagspåsar som klirrar, planer som görs för kvällen, prat och skratt. Ledighetsljud som är helt andra än en vanlig vardag.


Löningsvecka innebär mycket arbete, vi har hunnit med "tjejkväll" också. Det innebär kvällsöppet med bra erbjudanden i butikerna. 98% av alla inköp görs av tjejer men det är killar ute också.


Mat, smörgåsar och vin säljer vi mycket av en sådan kväll.

Under veckan har jag hunnit hem en sväng mitt på dagen för att nappa ett lamm som har kommit efter lite. Det är en av trillingarna i sista kullen, upptäckte att han började stå med krökt rygg och det är inte ett bra tecken. Men nu tror jag att han tar sig, jag har fått trixa lite med hur jag håller honom och nappflaskan för han är skygg och har inte fattat det här med att suga på en gummispene.
Det är skillnad mot "Pontus" som suger på allt han kommer åt, han kan nog bli en jobbig bagge som vuxen om jag inte passar mig.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails