tisdag 13 juli 2010

En liten kinesisk lykta.


Den har blommat och snart blir det frukt. Den skira Physalisen har glest grenverk med ljusgröna små lyktor, som en kinesisk rispapperslampa. Jag vattnar i växthuset på kvällen för det mesta men idag så blev det bevattning även på morgonen, vi har fått riktig värme.



Atle och Kurre hälsar på dottern i bagarstugan där hon och O har ett eget krypin i kammaren. På morgonen brukar Atle gå och mysa och morna sig med lill matte innan frukost.


Nu har vi fått högsommarvärme, höet är balat och ligger i höladan. T har kommit hem från sin fjällsemester med fina stora rödingar. Jag har fullt upp på jobbet men hoppas att det får vara fint väder hela veckan så man kan sitta ute på kvällarna och njuta av värmen.

2 kommentarer:

Siw Synnerman Nordström sa...

Måste meddela att Atle ska bli morbror om en dryg vecka! Det är våran Titus som är parad med Lydia. Gå in på min hemsida så får du se bilder på paret.
Siw Synnerman Nordström i Avan
www.synnerman.cybersite.se

Annelie sa...

Hej Siv, klart att jag vet att Atle ska bli morbror! Har kollat din sida då och då. Nu väntar jag bara på valpbilder... få se om Eva uppdaterar sin sida också.
Hälsningar från Annelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails