söndag 31 oktober 2010

Lördagkväll hos syrran


Syrran bjöd på middag, krämig Risotto med Osso buco, kalvgryta.
Jag har aldrig lagat den här grytan men det ska jag göra snart. Väldigt god och saftig och så sköter den sig själv då man kokar den i ugnen.
Men jag tog ingen bild på härligheten så det får bli lilla apan och teburken istället, kricketbollen köpte hon i London när vi var där för några år sedan.


Atle sprattlen var med på middagsbjudningen såklart, han har sina egna favoritställen.
Gärna där det är renbäddat och fint...


Här är jag matte, provar bara att bädda lite i syrrans säng. Det är ju här jag gillar att vara, mitt bland kuddarna på det vita överkastet.


Se så fint jag passar in här!



Syrran, T, Sparris och Stig. Så skönt att bli bjuden på middag och trevligt sällskap. Ljudnivån på våra "samtal" går i taket flera gånger som vanligt. Högt som lågt avhandlades.
Mer skratt åt folket, det är en bra kur mot det mesta. Vi måste prata och skratta mer!




Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails