tisdag 9 november 2010

Gala och lite vardagsbestyr



I helgen har vi varit på Bodens näringslivsgala.

Alltid lika trevligt att träffa sina kollegor och vänner under festliga omständigheter, det blir mest jobb och att man umgås med sina närmaste kompisar på fritiden. Sedan är det kul att få klä upp sig även om det alltid är med viss vånda. Ja ni som känner mig vet att jag är en riktig hemmakatt som inte orkar vara så social när jag är ledig, vill helst ligga i sofffan och läsa en bok.
Men, men kommer jag bara iväg så ska man ha roligt.

I år så var vår bästa dotter (vi har bara en) konfrencier så det var pirrigt att sitta i publiken. Men hon var superbra!! Jag visste att hon slulle göra ett bra jobb men det här var över förväntan från en tjej som aldrig stått på scenen förut. Vad bra att jag inte har fört över min scenskräck på henne, tycker det är läskigt att prata inför större grupper och på galan är det flera hundra som sitter i publiken.
Snacka om kaxig tjej!

Här har vi precis kommit hem till oss och hon får grattismeddelanden i telefonen.
Vi fick också en massa beröm jag och trädgårdsmästaren för att vi har en så duktig dotter, T han var allt bra mallig under kvällen.


Hon tycker det är ganska skönt att det är över, äntligen kanske man kan föra ett normalt samtal och umgås med sin Olof och kompisarna. Eller vara i sitt nyinköpta renoveringsprojekt och jobba. Eller titta på en film eller något normalt som ungdomar gör i hennes ålder (eller kanske hjälpa mamma att verka klövarna på fåren?)
Men det är en riktig boost för självkänslan att genomföra ett sådant här stort projekt för en 23-åring! Mamma och pappa är så stolta, det är vi vad du än gör.


Jaha ved och mera ved. Här kör T hem lite småpinnar från röjningen nere vid sjön. De ska kapas
och staplas så den kan användas till nästa vinter. Alltså det blir fler lass, det här var bara en liten hög han plockade hem från blivande bagghagen.


Atle och jag tog en promenad ned på vallen mitt på dagen. Trots snön så är det grått och sparsamt med ljus, vintern är här.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails