fredag 17 december 2010

Snösvängen



Äntligen blev det varmare och då kommer snön. Mycket snö som blåser in överallt, i vedboden i ladan där snickarbänken med alla verktyg innanför dörren är helt översnöad.
Vi bor på en höjd så här kan det blåsa rejält. Det blir helt kalt på vissa partier och höga drivor på andra. Vår uppfart blev helt igenpackad, ingen 4-hjulsdrift klarar av att forcera den snövallen. På kvällen hämtade trädgårdsmästaren hem baklastaren med stora snöskopan. Så nu är vägen och gårdsplanen framkomlig igen även för vanliga låga bilar.


Inne på mitt företag har man utsikt mot centrumtorget. Här är det lunchuppehåll i "snösvängen", antagligen är de inne på Kinarestaurangen och äter. Inga lapplisor ute en sådan här dag, undrar ifall de skulle lappa dessa fordon?
När jag har bilen utanför mitt leveransintag (här på torget) för att lasta av och på så brukar de komma sättandes för att få sätta en lapp för man får inte parkera där. Det måste vara ett av landets otacksammaste jobb att vara parkeringsvakt.
Men oftast så går det bra och nu vet de att jag ibland står med min personbil där just för att hämta kartonger och sånt som vi måste köra till soptippen.
De här fordonen har nog egna parkeringsregler iallfall sådana här dagar. Det är väl ingen som skulle komma på tanken att ställa till besvär för snöröjningen som vi alla är så beroende av?

1 kommentar:

Marianne sa...

Det vet man aldrig! De där som sätter lappar verkar jobba på minsann. Jag vet...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails