måndag 17 januari 2011

Brev får man inte så ofta nu för tiden


Trädgårdsmästaren är nöjd, sitter och läser högt för mig ur brevet som dottern skickat från Australien. Hon vet vad pappa (och mamma också för den delen) tycker om.
-Det är bara mejl, sms och den där facebook nu för tiden, vad är det för fel med hederliga brev? Lite tanke och arbete med det man vill ha sagt inte bara en massa förkortningar och onödiga "plattityder".
Brukar han säga när jag och jag och dottern kommunicerar på det "snabba sättet".
Brevet var skickat i fredags och låg i vår låda på måndag eftermiddag. Kan riktigt känna hur varmt och skönt det var när hon satt i Botaniska trädgården mitt i Sydney och skrev om vad de gjort de här dagarna.


Jättefint kort som mycket riktigt passade bra på spiselkransen (precis som du skrev).
Visst är det roligt att få brev, det blir något utöver det vanliga idag när vi kan prata IRL nästan hela tiden var vi än befinner oss i världen.
Det blir ett minne som man vill spara, precis som riktiga foton de inte heller är så vanliga.


Idag har vi skottat snö, jobbat och skottat mer snö. Trädgårdsmästaren har varit till min pappa och skottat bort snön från villataket som opraktiskt nog är platt. Inte så smart här i snöiga Norrbotten men snyggt och modernt, speciellt på 60-talet.
När vi kom hem så blev det mer snöskottning. Börjar vara lite less på snön men det här är bara början!
Sedan åt vi middag och nu har T gått och lagt sig efter en hel dag med snöbekämpning både hemma, på jobbet och hos min pappa.
Vi åt förresten tacos med hemgjord chilisalsa, väldigt god och lagom stark. Gott med sallad, köttfärs, nachos och såklart fint skivad banan till!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails