fredag 28 januari 2011

Bryskt uppvaknande



Telefonen ringer 03.25, larmet går på mitt café. Det är inget skönt uppvaknande mest för att det blir sådan adrenalinkick. På med kläder och iväg med gasen i botten. Inget inbrott bara ett falsklarm, men jag går runt och kollar alla frysar och kylar ifall de har löst ut larmet. Måste kolla med larmleverantören vad det är som händer när det blir så här. Vi körde hem igen och ställde fram klockan lite och sov vidare. Men som ni vet så tar det ju ett tag att gå ned i varv, usch vad jag var trött sedan när klockan ringde.

Tänk de som har kor och mjölkrobot, de lever också med larm och akututryckningar, inte för att det är inbrott utan för att mjölkroboten strejkar. Kossan hon kan välja att bli mjölkad när hon vill på dygnet och då måste den fungera.

Men nu har vi ju inte kor, bara små trevliga får som är väldigt kravlösa så här års. Här har jag precis klivit ut från stallet efter morgonbestyren. Atle är ute på sin pinka-in-gården-runda, jag hör hur han, ofint nog, skäller ut en som passerar på gångvägen nedanför vårt hus.
Vi har fått kanonväder med +3!!! nu på morgonen. Genast börjar jag oroa mig för takras av stora tunga snösjok ned på pregnanta fårdamers ryggar. Baggarna är jag inte lika ängslig för, de klarar det mesta och är ju bara tre stycken så det borde inte bli kalabalik om de springer undan.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails