söndag 2 januari 2011

Down under


Ett plingande sms från dottern får mig att starta Skype så vi kan prata och se varandra. De är i Sydney och hälsar på Olofs syster med familj sedan ska de vidare till Bali och fira att svågern fyller 40 år. Här ligger hon i soffan och babblar med mig som sitter vi köksbordet och äter frukost. De har 26 grader varmt och molnigt, resan tog 30 timmar med ett stopp i Peking på 7 timmar. Det är verkligen down under, så långt bort man kan komma.
Hon hjälpte mig, innan hon reste, att ladda hem Skype och ordna konto och lösen sedan är det bara att "ringa". Helt fantastiskt, själv har hon flera kontakter i sin lista dvs kompisar som bor utomlands men även hemma i Sverige. Har du fast internetuppkoppling så kostar det ingenting, Bra mycket bättre än att ringa, sms är bra men blir ju ganska korta meddelanden. Trädgårdsmästaren stryker omkring mig och vill veta var alla översvämmningar är. Fråga hur mycket regn det har kommit... Ser dom några översväm... Hur går det för odlingarna... Tills jag säger att han kan komma och prata själv med sin dotter.
-Helt fantastiskt med internet, vad var det det hette (frågar min totalt teknik ointresserade man)?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails