söndag 2 januari 2011

Nytt år i hagen


Ungtackorna, Frökenfröken och Kajsa kollar in mig och kameran.
Mildväder idag så jag har städat lite i stallet och trampat upp stigar i djupsnön åt dom.




De har varit inne med Harald nästan hela december så vi tyckte alla att det var skönt att komma ut i snön och röra på sig.




Testade den nya köldridån som vi satt upp, inte en fin köpes utan en gjord av drivhusplast som vi lagt i dubbla lager och flikat med sax. De hajade ganska snabbt hur den fungerade, på sommaren brukar vi hänga säckväv för dörren så det här var bara ett nytt material.



Har försökt utröna vem som tagit över ledaransvaret efter Prickis, jag tror det är Lotta till höger men det visar sig med tiden.


Vi fällde några rönnar så de har att göra i några dagar.


Det går undan med barkningen, det här gillar dom verkligen.





Det har inte kommit så mycket snö så de törs gå utanför gångarna. Brallar runt lite och är busiga.


Klockan är 12.00, det blir inte riktigt ljust, hela landskapet är vitt med blygrå himmel men det är verkligen skönt med bara -10. Till veckan blir det kallt igen.


Alla lyssnar på skoterljuden som kommer från leden och sjön. Trädgårdsmästarens gissel, aldrig får man ha det lugnt och skönt och höra på fåglarna klagar han (de kvittrar inte så mycket ännu hursomhelst). Jag håller nog med för idag var det en sån där med tratt som gör väldigt höga ljud när det gasas på. Och gasas gör det väldigt mycket här omkring, inga hastighetsbegränsningar eller skoterleder följs.

Det körs kors och tvärs, genom fårstängsel och i vår skog (har bara hänt några gånger men är både kostsamt och tråkigt när det händer).

Tröttsamt för det är antagligen samma skotrar som utmärker sig och förstör ryktet för alla andra. T ser rött när han hör en speedad skoter.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt för fåren att bralla av sig ute nu. Är så less kylan så jag dör. Inga långa promenader blir det eller inga promenader alls kan man säga, då får jag gå ensam i så fall. Har länge tänkt komma förbi och ta med den där saken som börjar på W och slutar på Y, den står fortfarande och väntar i skåpet och det sedan i somras. Måste åtgärdas snart! Vi syns!/S

Annelie sa...

Hallo! Var ett tag sedan jag såg er, men du har väl nästan lika motsträviga vovvar som jag när det är så här kallt. Ja det är ju onödigt att den står i skåpet men det kommer fler tillfällen, kanske en sådan där kaffe med grädde på toppen kan vara något här längre fram...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails