tisdag 1 mars 2011

Att tillbringa helgen vågrätt


Vi börjar med lite sol, äntligen kom värmen, i lördags kunde vi vara ute och njuta av solen. Huggkubben använder vi när det ska göras fin tändved alla annan ved tar vi i klyven. Trädgårdsmästaren har skottat fram de stora träbingarna som ska fyllas med nästa års ved. Mars är en bra månad när man ska kapa och klyva björk. Den är frusen och klyvs lätt tack vare det.


Vi hostar och snörvlar och umgås med syrran som också hostar och snörvlar. Premiärfika i vårsolen bakom växthuset. Fick hostatacker när vi skulle skotta upp en sittplats annars var allt finfint. Jag hjälpte T att ta ned snön från taket ovanför tackornas stalldörr så de kan gå ut och in utan att få det enorma snötäcket nedrasandes på sina trinda kroppar.


Sedan blir det horisontellt läge, kraften försvann och förkylningen tog över hela helgen. Atle älskar att ligga och mysa i sköna filten tillsammans med matte.


Våra småkillar gillar att mysa under filten också. Söndag blev en riktig vilodag gjorde bara stallbestyr och lite middag inget annat. Vågrätt läge och en bra bok mellan sovstunderna. Här är det Kurre och trädgårdsmästaren som vilar sig lite...
Veckan har börjat bra, jag känner mig mycket piggare men nu har trädgårdsmästaren legat hemma en dag (det händer inte ofta). Hans vårbruk har börjat, det ska sås och förberedas inför kommande planteringar av sommarblommor, kryddor och köksväxter så han har inte tid att vara hemma.
Jag har fått hem min nya dator så nu känns allt bra igen, tänk vad man blir "ute i spenaten" när man inte kan kolla mejl och bloggar för att inte tala om internetbanken, vad gjorde man innan den???

2 kommentarer:

Marianne sa...

Ja du, pratade i telefonen, skrev brev och gick till banken... Det sista saknar jag inte alls.

Annelie sa...

Eller stod på posten och köade...det saknar jag inte heller.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails