lördag 5 mars 2011

Måste bara få längta lite



Jag vet att vi ska leva här och nu men ibland måste man bara få tänka framåt och längta lite. När vi är mitt uppe i värmen och allt det gröna så blir det så lätt att årstidens små vardagsbekymmer tränger sig på...
Som att det är tråkigt att klippa gräs, det ska röjas under elstängslet, det regnar när man vill ha torrväder och som det är när jag tar det här fotot, jävligt mycket mygg och små knott så man blir helt tokig!





Fast jag vet att den här dagen var helt fantastisk, här är jag på väg ned till badplatsen för ett dopp med familjen. Det är en av sensommardagarna, antagligen söndag för jag är ledig. Under sommaren har jag högsäsong på mitt café så det blir mest arbete. Det är tryckande varmt och eftermiddagen slutar med åskoväder och regn, men det spelar ingen roll för all vall är skördad och ensilerad. Möjligen hänger det tvätt ute som blir blöt men det är ett mindre bekymmer en sådan här varm dag!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails