fredag 15 april 2011

Ensilage och vinterstökiga bilar

Lilla rakspegeln med sina tennsoldater patrullerar i hallen. I går såg jag till att sluta tidigt så jag hann med lite här hemma. Städade undan två mögliga ensilagebalar och tog in en ny frisk. Det är klart att jag inte klarade av det själv, fick hjälp av trädgårdsmästaren och hans baklastare att skuffa undan de stora bollarna. Sedan så blev huset städat och slutligen bilen!

Somnade ovaggad men väldigt nöjd, särskilt med bilen. Jag blir sur och vresig av vinterstökiga bilar, ni vet godispapper och grus, pennor och papper för att inte tala om allt hundhår och hö(?).

Slår mig nu att alla kanske inte vet, de flesta har nog ganska bra ordning i bilen men vår ser då alltid hemsk ut efter en vintersäsong. Nu är den tiptop igen, ska bara tvättas utvändigt men det överlåter jag åt mannen som har gott om vattenslangar på sitt jobb.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Jag kan komma förbi med min bil! Den behöver också en upprustning invändigt.

Annelie sa...

Glöm det! En recond räcker för den här gången. Puh!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails