söndag 26 februari 2012

Idag, en solig dag!

Frostigt kallt men soligt, trädgårdsmästaren har stora förhoppningar om värme i växthuset idag. Snön har han rakat ned från taken. Han använder en lång skrapa för att fösa ned snön, konsturktionen på växthuset är stadig men det är ju trots allt glastak som inte håller för vad som helst.

Nu får det räcka med snö, kommer ihåg att jag klagade på barmark och regn i höstas när jag önskade vitt och fint istället. Det har vi nu så det räcker, tack och tack igen, ingen mer snö...please.

Vi har haft några varma dagar. I torsdags när jag hade min hemmadag så rasade snön från taket. Tack vare regnet i höstas eller vad det nu beror på så är det nästan 8 cm med is under snötäcket. Riktigt läbbigt, ett köksfönster fick sig en törn så det sprack, även hängrännorna blev lite modelerade på kuppen. Tog mig nästa en timme att få bort snön framför bron.
varje år så tänker vi att det ska upp rasskydd till nästa år men när sommaren kommer så har vi glömt allt bök med snön. Vi slipper ju skotta tak på det här viset. Det är ju trots allt lättare att stå på marken när man ska skyffla snö!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails