lördag 22 december 2012

Vintersolståndet

Tog en bild på "solen" utanför mitt cafe på fredagen, det här är det vi ser av den så här års. Det är klart väder och -25 grader när jag tar bilden klockan 13.00. Vacker vinterhimmel på årets kortaste dag, äntligen vänder det. Förövrigt ser det väldigt folktomt ut så här mitt i julhandeln. Det är förstås kylan som gör det men med facit i hand så vet jag att eftermiddagen sedan blev hektisk. De flesta bodensare jobbade över lunch för att sedan avrunda veckan med julshopping i våra butiker också lite fikapaus på något av stans caféer bland annat hos oss på Hanssons. Jag är nöjd med att vi bor där vi bor. Tänk Kiruna som har polarnatt mellan 12-31 december. Att inte se solen är jobbigt, ljuset betyder så mycket även fast det bara är som här, en rosa glimt någon timme mitt på dagen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails