torsdag 11 april 2013

Det var inte jag, det var han...

...säger Kurre till mig när jag tittar in i badrummet på morgonen. Han sitter på tvättmaskinen och väntar med en uppfodrande min på att jag ska servera frukost på tallriken.

På golvet ligger kadavret efter en toarulle.

Kurre hoppar ner och svansar irriterat runt sin bror Tjorv som sitter helt lugn och väntar på maten, det gör han för det mesta, väntar på maten alltså.

Det var inte jag, det var han säger Tjorv och fortsätter sitta helt lugn medan brorsan irriterat går runt och liksom i förbifarten gör utfall mot den nu helt döda pappersrullen.

De är syskon men helt olika varandra till sättet. Lugna Tjorv som är flegmatisk och matglad tar det mesta med jämnmod. Medan Kurre är sprallig, busig och helst håller till utomhus, gärna i ladan där han har ett stort område att patrullera dag som natt. Nåväl nu blev det mat i magen och sedan vila en stund innan de gick ut igen och matte städar upp efter morgonens drama.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails