söndag 29 juni 2014

Pressat och klart.


Fick årets foder bärgat idag, det har varit finfint torkväder så nu funderar jag på om ensilerings processen i balarna kommer igång som det ska. Det blev lite mer som torrhö i storbal med plast runt på vissa vallar. Ja herregud aldrig är man riktigt nöjd, det ska ojjas och oroas över allt möjligt. Men det här med grovfoder kan ju bli riktigt fel om man skördar för sent eller för tidigt eller vid fel väderlek. Det som är kvar ska putsas, trots sval juni så har det varit gynnsamt väder för gräs och övriga växter.  

Själv har jag roat mig med att klippa gräs och röja under elstängsel, det är som vanligt den här tiden på året med andra ord. Hann med att baka en rabarberpaj med coccos till kafferasten, serverade vaniljglass till, gott med lite gofika mitt i arbetet.

Det är skönt att ha skörden avklarad för till veckan drar högsäsongen på Hanssons igång på allvar. Då finns det mindre tid för mig att hinna med saker hemma. Trädgårdsmästaren är lös och ledig han, den lyckosten! Jag har faktiskt väldigt svårt att ens fantisera ihop hur min sommar kommer att se ut nästa år.

Ett är då säkert efter att konstant ha jobbat sommarmånaderna i 17 år så är jag färdig med det efter årets säsong. Att jobba hemma på gården är något helt annat :-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails