torsdag 31 juli 2014

Gubbar...

Nå men hallo på er. Kvällsbild på den här gårdens gubbar. En med gröna fingrar också de ätbara röda. Det här året blir alla jordgubbar små men väldigt goda, vi vattnade landet lite väl sent och i solen och hettan som varit så har de inte växt som de brukar. De är däremot många till antalet. Ser nu att just i den här skålen är det ganska stora bär, så vi har nog skördat alla storlekar.

De två senaste dagarna har vi frossat i blåbär, hallon och jordgubbar, bärsäsongen är igång och det är så lyxigt med nyplockade bär till frukost, det gäller att passa på när trädgårdsmästaren plockar hem godsakerna, han gillar att plocka bär i skogen.

Själv har jag nu lämnat mitt café bakom mig och börjat på mitt nya arbete i grannkommunen, veckan har varit allt annat än lugn men snart är det helg och då ska jag pusta ut lite. Det är det som är det fina i kråksången att jag inte behöver arbeta helg om jag nu inte absolut vill och jag kan väl ärligt säga att det ska jag undvika hädanefter. Men som egenföretagare vet man ju aldrig... det kan ju köra ihop sig någon gång!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails