torsdag 14 juli 2016

Midsommar firades med födelsedagskalas!

Jag fyller år kring midsommar och i år på självaste midsommarafton! Ska väl erkänna att jag är en motvillig firare av egna födelsedagar. I år så var det jämt jubileum och mitten av ett sekel för min del. Trots att jag maskade och försökte mörka jubiléet så gick det inte att hålla hemligt.


Efter lite funderande så bjöd jag in till kalas med en midsommarlunch mitt på dagen. Dukade upp en buffé med lite blandat för släkt och vänner. Midsommar är ju en knölig tid att fira sig på om man inte bjudit in i god tid, de flesta har redan bokat in sig på fester och sommarstugevistelser. Men en långlunch mitt på dagen passade väldigt bra för de flesta den här soligt fina dagen.


Jag fick fina presenter bl a i form av dryck och presentkort. Det är väl egentligen så att jag inte vill ha mer "saker" i mitt liv. Hemmet, gården  och dess uthus är proppfulla med grejjer känns det som. Men en fin present på födelsedagen kan man ju inte tacka nej till, än ska jag väl inte börja dödstäda!

Blommor är jag fortfarande svag för, fick en enorm bukett med nejlikor av trädgårdsmästaren, ingen designad bukett utan bara ett enormt fång med blandade färger av min favoritblomma.

 Annan fin bukett skickade min bror med sin familj, att han kom ihåg lillasysters födelsedag var bara det en överraskning!

Det var ingen traditionell sillunch jag, syrran och dottern dukade upp till då jag inte är någon sillälskare. Det blev buffé med kallskuret, kycklingspett, vårrullar, ostbricka, grekisk sallad och traditionsenlig gubbröra med nubbe till samt en kakbuffé med jordgubbstårta till kaffet. 
En skön vuxen födelsedag som ändå slutade bortåt småtimmarna för oss och några till.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails